Wednesday, July 1, 2009

Game Night 19

Lokasi - Changlun
Masa : 9.45 malam
Hari : Rabu (24 Jun 2009)

Assalamualaikum...

Pada minggu ini lokasi untuk game night terpaksa diubah untuk memenuhi permintaan pemain. Ini disebabkan ramai pemain regular memberi respon negatif pada undangan game night jika dibuat di lokasi biasa. Bukan itu sahaja, pemain yang hadir juga ada yang terpaksa menyelesaikan tugas sampingan dan ini menyebabkan flow board game menjadi agak perlahan.

Fauzi dengan gembiranya mengambil biri-biri.

Sesi kali ini dimulakan dengan board game kegemaran kumpulan ini iaitu Agricola. Walaupun dijanjikan hanya beberapa pemain saja yang dapat hadir, tetapi dengan tidak disangka sambutan menjadi hangat apabila Isa dan Fauzi hadir. Board game ini disertai oleh Adlee, Pun, Fauzi (sepatutnya tidak hadir kerana ada training Sudden Attack), Isa dan Shanizan.

Pun kecewa kerana tewas disebabkan dipalam oleh dua pemain.

Oleh kerana bermain dengan 5 pemain yang agak dahsyat, maka flow board game ini agak perlahan kerana masing-masing menggunakan masa yang agak lama untuk melakukan tindakan-tindakan masing-masing terutamanya Pun yang berkali-kali mengaktifkan Ultimate movenya ianya "Now Loading...". Oleh kerana Shanizan dan Adlee terlalu asyik memalam Pun, maka Isa telah berjaya menjadi juara dalam pusingan kali ini. Ini merupakan kejayaan pertama Isa dalam Agricola.

Railroad Tycoon : Fauzi sedang meninjau board untuk merangka strategi

Dengan kehadiran Asif dan Nazli (baru balik tengok Transformers 3: Revenge of The Fallen); Railroad Tycoon dipilih untuk dimainkan dalam pusingan kedua. Kali ini Nazli, Adlee, Asif, Fauzi, Isa dan Shanizan berentap untuk menjadi Railroad Tycoon.

Adlee mengira kos track yang akan dibina.

Shanizan dan Adlee masing-masing memberi cadangan kepada Isa untuk membina track.

Kedudukan markah semasa : Pemain biru (Pun) terakhir

Ini merupakan pengalaman pertama Asif, Isa dan Adlee dalam board game ini. Oleh yang demikian ianya menjadi agak sukar untuk mempercepatkan flow board game ini. Pun terpaksa menggantikan Asif kerana beliau terpaksa pulang awal. Dengan adanya Pun untuk pusingan ini, maka bertambah lambatlah flow board game ini.

Pun tersenyum kerana dipalam lagi

Kedudukan board semasa : hitam (Nazli) dan merah (Fauzi) mengawal kawasan selatan; biru (Pun) dan ungu (Isa) mengawal kawasan tengah; kuning (Shanizan) dan hijau (Adlee) mengawal kawasan timur.

Board game ini berjaya ditamatkan setelah 2 jam berentap di mana sekali lagi Fauzi telah berjaya menjadi juara. Isa yang mempunyai keretapi paling maju di antara pemain lain menjadi pemain yang terakhir. Setelah tamat Railroad Tycoon, Adlee dan Fauzi mengundur diri menjadikan pemain yang masih meneruskan cabaran kepada 4 pemain sahaja.

Kedudukan markah semasa : Fauzi masih lagi mendahului

Game end : Adlee dan Pun terpaksa akur memberikan kemenangan kepada Fauzi

6 Nimmt! dipilih sebagai board game untuk pusingan ketiga. Walaupun hanya disertai 4 pemain ianya tetap dipilih kerana pemain mahu bermain board game yang agak ringan disebabkan masa yang sudah suntuk. Dalam pusingan kali ini Isa menjadi juara walaupun pada mulanya kelihatan seperti Pun yang akan menjadi juara.

6 Nimmt! : Nazli bersama koleksi kad yang diperolehinya.

Untuk pusingan yang terakhir, Bohnanza dipilih untuk dimainkan. Dalam board game ini, para pemain dianggap sebagai petani yang menanam kacang. Pemain diberi pilihan sama ada memilih untuk menanam kacang yang diperolehi atau tidak. Jika kacang yang ditanam menjadi, maka ianya boleh ditukarkan dengan wang. Pemain yang mempunyai wang terbanyak di akhir permainan menjadi juara.

Bohnanza : Game end.

Dalam pusingan ini, Shanizan berjaya menjadi juara. Ini mungkin disebabkan board game ini masih baru dimainkan antara kumpulan ini menjadikan mereka masing lagi asing dengan strategi yang perlu diambil perhatian.

Sesi kali ini ditamatkan pada pukul 4.30 pagi. Penganjur mengucapkan jutaan terima kasih kepada pemain yang hadir dan semoga berjumpa di minggu hadapan.

Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin