Thursday, April 4, 2013

Game Nite 3 - 2013 : Rise of the Noobs

Assalamualaikum...

Secara tidak dijangka, sesi kali ini disertai beberapa pemain baru. Dr Teh yang sebelum ini merisik-risik aktiviti GameNite ini sejak tahun lepas, akhirnya berjaya juga menghadirkan diri. Selain itu, sesi kali ini disertai beberapa mahasiswa yang masih berada di UUM.

Untuk menghargai kehadiran pemain-pemain baru maka Stone Age dimainkan dan saya memilih untuk menjadi fasilitator sahaja untuk kali ini. Stone Age adalah salah satu board game yang menggunakan mekanisme permainan "worker placement". Setiap pemain mewakili ketua puak masing-masing dan dalam sesuatu pusingan, setiap pekerja akan ditugaskan dengan kerja-kerja tertentu sama ada membuat peralatan, mencari makanan, mencari kayu, emas, bata serta perak dan sebagainya. Pemenang akan ditentukan dengan mata prestasi puak yang diwakili oleh para pemain. 

Boardgame kedua yang dimainkan untuk sesi kali ini ialah Bang! Ini disebabkan kuantiti bilangan pemain untuk sesi kali ini agak besar dan terdapat ramai pemain baru. Jadi sukar untuk memulakan board game yang rumit kerana dikhuatiri akan mengambil masa yang agak lama. Bang! bercirikan elimination game di mana pemain yang kehabisan nyawa akan terkeluar daripada permainan.

Sesi kali ini ditamatkan dengan lebih awal iaitu pada 12.00 tengah malam. Terima kasih kepada semua yang sudi hadir.

Noobs in training

Hisa wakil veteran untuk sesi kali ini

Dr Teh dalam dilema

Tangan yang menghasut...

Sesi menerangkan peraturan

Sheriff playing wells fargo

Slab the Killer - Sheriff? Biaq betui

First round - Sheriff shot the deputy, bombed the renegade but killed by the outlaws

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin