Thursday, June 4, 2009

Game Night 17

Lokasi - Changlun
Masa : 9.30 malam
Hari : Rabu (3 Jun 2009)

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, pada sesi kali ini hanya 4 pemain berjaya menghadirkan diri. Isa, Adlee, Nazli dan aku sahaja yang meneruskan cabaran untuk malam ini. Agricola yang merupakan board games kegemaran kami dipilih untuk dimainkan serta-merta.

Game startup : Adlee masih lagi membaca occupation card

2 pusingan dimainkan, kali ini kami memilih dek interaktif sebagai cabaran dalam Agricola. Sebelum ini hanya dek permulaan digunakan kerana untuk membiasakan pemain dengan persekitaran dan mekanik permainan Agricola. Setelah dirasakan ianya sesuai maka barulah dek ini dipilih.

Nazli menunjukkan bahawa susah sungguh nak menang...

Perjalanan permainan agak lambat untuk menamatkan satu-satu pusingan kerana para pemain masih lagi cuba memahami dan mengatur strategi untuk dek baru ini.

Catan game startup : Adlee menerangkan peraturan permainan kepada Isa

Setelah selesai dengan Agricola, Settlers of Catan dipilih untuk dimainkan kerana masa kelihatan agak suntuk dan beberapa pemain harus pulang awal kerana terlibat dengan morning babbling keesokan paginya. Board game ini juga dipilih atas sebab ianya mudah difahami kerana Isa masih lagi belum biasa dengan board game ini.

Adlee masih lagi memberi penerangan kepada Isa

Dalam pusingan kali ini Adlee telah berjaya menamatkan saingan Settlers of Catan dengan menjuarainya dalam masa 45 minit sahaja. Sesi kali ini ditamatkan agak awal iaitu hampir pukul satu pagi.

Settlement placement

Terima kasih kepada semua yang hadir dan diharap agar perjumpaan di masa masa akan datang akan lebih meriah. InsyaAllah...

Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin