Monday, June 1, 2009

Game Night 16

Lokasi - Changlun
Masa : 9.30 malam
Hari : Rabu (27 Mei 2009)

Assalamualaikum...

Alhamdulillah, pada sesi kali ini 5 pemain berjaya menghadirkan diri. Agricola dipilih untuk dimainkan untuk pusingan yang pertama.


Zukuwwan dan Isa bersedia untuk pusingan pertama

Aku dan Nazli mengucapkan good luck kepada para pemain

Oleh kerana terlalu cepat permainan ditamatkan untuk pusingan pertama, maka pusingan kedua Agricola diteruskan. Kali ini Fauzi bertekad untuk menang.


Setup untuk pusingan kedua, kali ini Zukuwwan bersama dengan koew teownya

Fauzi tergamam kerana markahnya lebih kurang sama dengan pemain yang terakhir

Fasa terakhir Agricola : Simpan dalam kotak

Setelah dua pusingan Agricola, Zukuwwan terpaksa mengundurkan diri kerana jam telah menunjukkan pukul 12.30 tengah malam. Dengan hanya 4 pemain, dan keengganan Isa untuk mempelajari heavy games yang baru membuatkan Pompeii dipilih untuk dimainkan.

Nazli masih kurang jelas dengan rule

Pompeii dimiliki oleh Zukuwwan, oleh itu ianya tiada dalam senarai koleksi yang disenaraikan. Board game ini sesuai dimainkan antara 2-4 pemain dan mengambil masa antara 30-45 minit sahaja.

Incoming lava tiles

Dalam Pompeii setiap pemain perlu menggunakan pengikutnya untuk menduduki Pompeii sebelum gunung berapi Vesuvius meletup dan lavanya membakar Pompeii. Setelah gunung Vesuvius meletup, pemain perlu berlumba untuk keluar dari Pompeii untuk menyelamatkan diri. Pemain yang mempunyai pengikut yang paling ramai terselamat adalah pemenang.

Fauzi gembira kerana berjaya melakukan pembunuhan beramai-ramai

Dua pusingan dimainkan untuk Boardgame ini kerana untk membiasakan pemain baru, Isa dan Nazli dengan mekanik permainan dan tema serta objektifnya. Dalam pusingan ini Fauzi dan Isa menjadi pemenang.

Aku terpaksa akur kerana tewas teruk

Fokus untuk pusingan kedua...

Sekian untuk kali ini...

Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin