Wednesday, November 10, 2010

Game Night 34

Lokasi - Changlun
Masa : 10.00 malam
Hari : Rabu (10 November 2010)

Assalamualaikum...

Setelah sekian lama menyepi Grand Prix Formula De' bermula dengan musim yang baru. Pada musim sebelumnya dimenangi oleh Zukuwwan daripada pasukan Hijau dan pasukan Hijau yang terdiri daripada Zukuwwan dan En Rais menjadi juara keseluruhan untuk pasukan.

Kali ini Zukuwwan dan En. Rais masing-masing mengemudikan pasukan sendiri di mana Zukuwwan masih lagi bersama pasukan Hijau manakala En Rais telah berpindah kepada pasukan Kuning. Line up untuk pasukan lain adalah sama di mana Isa pasukan Biru, Asif pasukan Merah dan Shanizan pasukan Putih.

Walaupun setiap pasukan telah ditentukan tetapi masih terdapat ruang untuk pemain baru yang berminat untuk menyertai Grand Prix Formula De' ini. Sesiapa yang berminat bolehlah menghubungi pihak penganjur untuk maklumat lanjut. Tiada yuran dikenakan tetapi makan dan minum bayar sendiri la...

Starting grid

Towards the first corner

Untuk perlumbaan pertama ialah litar Porto (unofficial track). Dalam perlumbaan ini Zukuwwan mendahului pole position diikuti oleh Isa dan Asif. Walaupun mendapat pole position, Zukuwwan tidak berjaya menggunakan advantage tersebut kerana keretanya stalled dan menjadikan ianya ditinggalkan dan Isa menjadi race leader.

Di dalam lap yang pertama terdapat dua kereta DNF awal iaitu daripada pasukan Merah dan pasukan Hijau. Ini menjadikan wakil daripada pasukan Merah dan Hijau menjadi satu untuk perlumbaan ini. Di dalam lap yang pertama Isa menjadi race leader dengan meninggalkan pelumba lain.

Race leader in action

Di dalam lap yang kedua, Isa telah dipintas oleh Zukuwwan yang tidak menggunakan pit strategy. Strategi ini agak berisiko kerana keadaan kereta Zukuwwan tidak berada pada tahap maksimum. Dalam 2 corner yang terakhir kedudukan race leader telah bertukar kembali kepada Isa dan Isa telah berjaya memenangi perlumbaan ini. Podium untuk perlumbaan ini diperolehi oleh Isa (1st car), Zukuwwan, Isa (2nd car).

Kedudukan seterusnya diperloehi oleh En Rais (1st car), En Rais (2nd car), Shanizan (1st car). Wakil daripada pasukan Merah tidak dapat menamatkan perlumbaan apabila 2nd car-nya telah berlanggar dengan 2nd car pasukan Putih menyebabkan kedua-duanya DNF.

En. Rais still in the race even though his cars are badly damage

Isa catching up with the current race leader

Setelah selesai dengan sesi Formula De', pertarungan Cyclades dimulakan. Oleh kerana dendam lama masih belum selesai, Fauzi bertubi-tubi menyerang Zukuwwan. Keadaan ini membolehkan En. Rais secara diam-diam membina Metropolis yang pertama dengan mengumpul 4 orang korek hidung. Menyedari keadaan ini Zukuwwan bertindak untuk mempercepatkan projek meganya. Akhirnya beliau berjaya membina Metropolis yang pertama diikuti oleh Fauzi.

Shanizan and Fauzi : Starting setup

Zukuwwan still reading the rules.

Peperangan yang belum selesai di antara Zukuwwan dan Fauzi berterusan sehingga Fauzi berjaya memperolehi Metropolis yang kedua setelah menjajah pulau Metropolis Zukuwwan dan ini membolehkan game end. Walaubagaimanapun Shanizan juga telah berjaya membina 2 Metropolis serentak dengan melengkapkan 4 bangunan dan menggunakan Satyr untuk mencuri orang korek hidung daripada Fauzi. Keadaan ini menjadikan kedudukan seri di antara Shanizan dan Fauzi. Oleh kerana bilangan GP Shanizan lebih banyak berbanding Fauzi maka Shanizan dinobatkan pemenang untuk kali ini. Isa yang hilang fokus tidak dapat menggunakan mind controlnya untuk menghasut pemain lain mengikut telunjuknya. Oleh itu beliau tidak berjaya untuk menghalang Shanizan dan Fauzi untuk menamatkan permainan.

Unleash "Paul" the Kraken

Sesi yang terakhir; Citadels. Zukuwwan yang masih noob dalam boardgame ini. Versi kali ini Wizard dan Abbot dipilih untuk menggantikan Magician dan Bishop. Pertarungan mengambil masa hampir sejam sebelum En Rais berjaya menamatkan permainan dengan menjadi pemain yang pertama membina 8 district. En. Rais muncul juara diikuti Zukuwwan dan Isa. Shanizan dan Fauzi seri di tempat terakhir.

Citadels : Game setup

First round in Citadels

Have a break; Nasi lemak sebungkus...

Sesi kali ini tamat pada pukul 2.15 pagi. Sekian, Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin