Wednesday, July 14, 2010

Game Night 32

Lokasi - Changlun
Masa : 9.30 malam
Hari : Rabu (14 Julai 2010)

Assalamualaikum...

Malam ini merupakan antara malam yang paling menyedihkan dalam sesi boardgaming di Changlun. Ini disebabkan hanya 4 pemain sahaja yang dapat menghadirkan diri setelah beberapa pemain terpaksa mencari alasan untuk tidak hadir. Am masih lagi di Russia dengan misi James Bondnya.

Hadiah untuk tempat pertama

Zukuwwan tengah warming up

Sesi Grand Prix Formula De' untuk Race Day 5 terpaksa ditangguhkan kerana tidak kebanyakan pemain utama telah ponteng. Oleh itu At the Gates of Loyang dimainkan di mana ianya merupakan antara game yang agak popular kebelakangan ini untuk komuniti ini sahaja. Pusingan kali ini mengambil masa yang agak lama kerana Lan tidak pernah memainkan board game ini manakala Adlee telah lama menyepi; perlu masa untuk total recall.


Zukuwwan setelah selesai warming up dan bersedia untuk memulakan cabaran At the Gates of Loyang

Shanizan dan Lan memulakan turn masing-masing


Dengan ketiadaan saingan yang hebat daripada pemain regular; Zukuwwan telah bermaharajalela dengan memenangi board game ini. Adlee pula tidak dapat memberi saingan kerana kehilangan fokus dengan beberapa panggilan m-isteri.

Zukuwwan memulakan pusingan bersama Adlee untuk pusingan 3

Adlee : Now Loading...

Board Shanizan dalam pusingan 7.

Board Games kedua : Puerto Rico diperkenalkan kepada Lan. Board game ini merupakan antara favourite dalam komuniti ini dan ianya merupakan board game yang merangkul ranking pertama buat masa ini. Lan yang masih lagi dalam kategori Noob terpaksa akur dengan pengalaman yang ada pada Shanizan dan Zukuwwan. Shanizan berjaya merangkul kemenangan dengan 70 mata diikuti dengan 51 oleh Zukuwwan. Lan hanya berjaya mencapai 40 mata; mata yang agak baik untuk Noob.

Beberapa pusingan awal untuk Puerto Rico

Zukuwwan sedang merangka strategi

Production time...

Pusingan terakhir

End Game : Board Shanizan (70 Vp)

Dengan hanya 3 pemain sahaja maka sesi ini terpaksa ditamatkan dengan lebih awal. Saksikan aksi pada minggu hadapan dengan Race Day 5. Bagi sesiapa yang berminat; bolehlah menghubungi penganjur untuk menyertainya.

Wassalam...

No comments:

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin